یک مدیر و یا موسس یک بیزینس قبل از شروع و تاسیس بیزینس، چشم انداز و اهداف آینده ی خودش رو در بیزینس طراحی میکنه که به عنوان مثال گزینه هایی از چشم انداز بیزینس خرده فروشی خدمت شما عرض خواهم کرد و در نظر داشته باشید که در طراحی کسب و کارهای کوچک میتواند هم برای فروشگاه های محصولات فیزیکی و هم خدماتی استفاده شود و قابل اجرا میباشد.
فروش محصولات با کیفیت و قرارداد با شرکت های برند و درجه یک جهت ارائه ی محصولات عالی، افزایش فروش در هر فصل و تدبیر لازم جهت رشد مالی، تولید محصولات خانگی، فروش محصولات فیزیکی و یا آموزشی از طریق سایت و به صورت مجازی، ارتباط با مشتریان به صورت مجازی و دریافت نظرسنجی جهت رشد در طراحی کسب و کارهای کوچک شما و …
تشخیص و تحلیل فرصت ها
اقتصاد و جمعیت رو به رشد در مناطق محلی ،محل فروشگاه خود، به شما یک بازار هدف خوب را می دهد. تعیین نیاز مشتریان دور و نزدیک فرضی شما از اینکه جمعیت تعیین شده شما روزانه و یا ماهانه چقدر به محصول و یا خدمات شما نیاز دارند و مراجعه میکنند این امکان را به شما میدهد تا بازار هدف بهتر و مناسبتری را برای خود تعیین کنید. رشد در تجارت و بازاریابی آنلاین نیز هدفی برای تبلیغات و فروش شماست که می توان سفارش ها را انجام و تحویل دهید.
نقاط قوت داخلی
داشتن دانش عالی در برنامه ریزی و پیش بینی کسب و کار به شما برتری را در بازار می دهد. یکی از قویترین دانش ها دانش در طراحی کسب و کارهای کوچک برای لذت بردن از آن است، هنگامی که شما از بیزینس خود لذت میبرید به گونه ای متفاوت و خلاقانه طرح کسب و کار خود را ایجاد میکنید و این نقطه ی قوت شما نسبت به رقبای خود است.
استراتژی شما در طراحی کسب و کارهای کوچک
تعیین نقاط عطف منطبق با اهدافتان برای دو سال آینده شما را به سمت دستیابی به اهدافتان سوق می دهد. سعی کنید اهداف لذت بخشی را در مسیر بیزینستان ایجاد کنید که دقیق بدانید قرار است به چه چیزهایی دست پیدا کنید و نکته ی بسیار مهم این که رقبای شما بدون هدف تلاش میکنند و هیچگاه نقطه ی عطفی در زندگی و بیزینسشان پیدا نمیکنند و همیشه ناراضی هستند ولی هنگامی که شما از آن لحظه ای که بیزینستان باعث شادی و یا قدرت گرفتن شما شود و شما آگاهانه آن را به عنوان هدف تعیین شده ی خود از قبل نوشته بودید بدانید سوخت و انرژی و نقطه ی عطف شما برای ساخت بیزینسی بهتر و رشد و افزایش سازمانی و درآمد خود خواهد شد.
شکست های گذشته و استراتژی برای آینده در طراحی کسب و کارهای کوچک
شاید شما برنامه ای برای تاسیس یک شغل دیگری داشتید اما آن را به هر دلیلی ادامه ندادید و در فکر بیزینس دیگری شدید، شاید منتظر سرمایه ی بیشتری بودید و یا هنوز بر این تصور بودید که آمادگی کامل برای راه اندازی آن ندارید و خود را ضعیف تر از دیگران میدیدید. تمام اینها انتظاراتی است که از خود و یا خارج از خود داشتید ولی بدانید که انتظار یک طرح برنامه نیست، اجرای ایده هرچقدر هم کوچک باشد کسب و کار شما را قادر میسازد تا به تدریج رشد کند و نمودار رشد و افزایش درآمد داشته باشید.
اخلاق کارآفرینی در طراحی کسب و کارهای کوچک
شما با ایجاد خدمات عالی به مشتریان، انصاف در قیمت گذاری، صداقت داشتن و گفتن حقیقت به مشتریان از خدمات و محصولات خود، ارائه ی محصولات و یا خدمات با کیفیت و عالی، مسئولیت پذیری و خوش رویی شما را به یکی از افراد مشتری پسند تبدیل میکند که اخلاق کارافرینی را در بیزینس خود ایجاد کرده و عمل میکنید.
دکتر محمد قصابی جهرمی – مدیر عامل موسسه علم و ثروت دانایان دکترای استراتژی کسب و کار جهت رزرو مشاوره 09334134009