بازاریابی و فروش املاک
مقدمه در بازاریابی و فروش املاک
املاک و مستغلات یکی از اجزای زندگی یک فرد معاصر است. این بخش مانند سایر حوزه های تجاری از جمله تولید کالا و خدمات سرگرمی دارای ویژگی های خاص خود است. بازاریابی برای تجارت املاک به دلیل فروشندگان و خریداران و واسطه هایی که به برخی از معاملات انجام شده از طریق کارگزاران و آژانس های خاص کمک می کنند، مهم است.
تبلیغات در بازاریابی و فروش املاک به عنوان قابل تشخیص ترین جنبه بازاریابی
تبلیغات، یکی از قابل تشخیص ترین جنبه های بازاریابی است که می توان از آن در بخش املاک و مستغلات استفاده کرد. علاوه بر آن، این حوزه به نمایندگان املاک و مستغلات برای تسهیل معاملات، ارتقای تصویر شخصی خریداران از نمایندگان مستقل یا شرکتها، توسعه شبکههای مرتبط با سایر متخصصان این حوزه، قدرت میدهد. به عبارت دیگر، تبلیغات راهی برای اطلاع خریداران و فروشندگان در مورد کالاهایی که قرار است فروخته یا خریداری شوند، در مورد خودتان و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شما یا شرکتی است که در آن کار می کنید.
چرا مردم املاک می خرند و مشتری چه می خواهد؟
هنگام صحبت در مورد تجارت املاک، باید به یاد داشته باشید که بیش از یک طرف درگیر هستند و وظیفه شما این است که خود را نشان دهید. تبلیغات شامل همه طرف هایی می شود که به بخش بازاریابی املاک و مستغلات علاقه مند هستند زیرا فروشندگان نیاز به فروش دارند در حالی که خریداران نیاز به خرید دارند و یک پیوند تبلیغاتی است زیرا فرصتی را برای فروشندگان فراهم می کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند که قادر به پرداخت به همان اندازه هستند. هزینه های املاک و مستغلات و خریداران می توانند در مورد برخی از گزینه های جذاب در نظر بگیرند.
شما باید دلایل خرید مشتری املاک و مستغلات را بیاموزید (به عنوان مثال، تغییر سبک زندگی یا سایر رویدادهای احتمالی) و به آن دسته از افرادی که اطلاعاتی دارند که می توانند به دلیل خاصی در جستجوی املاک هستند، بپردازید. علاوه بر آن، کسب و کار املاک و مستغلات نیازمند پردازش بخشهای زیادی از اطلاعات است، زیرا فردی که دادههای مفیدی دارد میتواند از آن استفاده کند و از نتایج یک معامله لذت ببرد.
افراد بالقوه در بازاریابی و فروش املاک
تقریباً همه افراد از هر گروه سنی مصرف کنندگان بالقوه بازار املاک و مستغلات هستند. با این حال، گروه خاصی از مردم وجود دارند که به ویژه بر روی املاک و مستغلات تمرکز می کنند. برای مثال، تازه ازدواج کرده نیاز مبرمی به داشتن خانه یا ملکی دارند. گروه دوم سرمایه گذارانی هستند که در زمینه سرمایه گذاری املاک و مستغلات در بازار تخصص دارند. اکثر آنها تمایل بیشتری به دریافت املاک اضافی برای اقامت یا سرمایه گذاری دارایی دارند. گروه سوم مصرف کنندگانی هستند که به دلیل احتمال بازگشت سود کمتر، املاک و مستغلات اضافی را برای اهداف اجاره ای، اجاره می کنند. گروه چهارم افرادی هستند که بسیار ثروتمند هستند و مایلند املاک اضافی را برای استفاده شخصی بدست آورند.
در هر دسته از مشتریان استراتژی و پلن متفاوت در بازاریابی و جذب مشتریان است که برای این منظور استفاده از یک بیزینس کوچ در حوزه ی بازاریابی و فروش الازامیست تا استراتژی های مبتنی بر جذب مشتری طراحی شود.
با خود تبلیغی شروع کنید
به عنوان یک قاعده، مردم آن دسته از آژانس هایی را که کم و بیش در انظار عمومی شناخته شده اند، مورد خطاب قرار می دهند. یک نماینده فروش جدید باید مشتریان بالقوه را با فرصت ها و نحوه کسب و کار خود آشنا کند. به عبارت دیگر، تبلیغات راهی است که میتوانید در مورد خودتان به عنوان یک عامل فروش با شهرت خوب و استعداد برای ارضای سلیقه و نیازهای سختگیرترین مشتریان بگویید.
ارزش اطلاعات در بازاریابی و فروش املاک
از آنجایی که اطلاعات یکی از مهم ترین جنبه های تبلیغات موفق است، یک نماینده فروش باید از آخرین تغییرات در تجارت املاک و مستغلات از جمله استراتژی های بازاریابی، نرخ های قیمت، سطح درآمد کلی جمعیت و گرایش های اجتماعی که در آن رخ می دهد آگاه باشد. جامعه معاصر. هرچه بیشتر بدانید، تصمیمات مناسب تری می توانید در مورد استراتژی های تبلیغاتی و روش های خاصی که برای جذب مشتریان بیشتر و ارائه گزینه های مناسب تری به آنها استفاده می شود، بگیرید.
مفاهیم مهم استراتژی در بازاریابی و فروش املاک
گزینه های مختلفی وجود دارد که باید هنگام جستجوی مناسب ترین استراتژی بازاریابی که می تواند در تجارت املاک و مستغلات اعمال شود، در نظر گرفته شود. علاوه بر این، باید مفاهیم مختلف مورد استفاده برای تبلیغ یک محصول یا خدمات را با موفقیت ترکیب کنید.
از این نظر، تبلیغات یکی از قابل تشخیص ترین جنبه های بازاریابی املاک و مستغلات است. به محض اینکه مشتریان در مورد یک عامل فروش اطلاعات کسب کنند، می توانند رویکرد او را با سایر نمایندگان و شرکت ها مقایسه کنند. با این حال، مشتری می تواند انتخاب کند که بدون واسطه وارد تجارت شود.
——————————با علم و ثروت از رقبای خود جلوتر باشید——————————
چشم انداز ما طراحی بیزینس شما به صورت کاملا مدرن به همراه راه کارهای جدید است تا سهم بازار بیشتری نسبت به رقباتون دریافت کنید و برند بازار خود شوید.
افزایش درآمد شما ضمانت ماست
دکتر محمد قصابی جهرمی – مدیر عامل موسسه علم و ثروت دانایان
دکترای استراتژی کسب و کار
جهت رزرو مشاوره 09334134009