آینده صنعت بیمه
مقدمه آینده صنعت بیمه
اکثر بازارها بر طبق استراتژی سنتی فعالیت میکنند چه در حوزه ی منابع انسانی و تولیدات و چه در حوزه ی تبلیغات و فروش، که این موضوع درصد بالایی از بازار را در بر میگیرد و همانطور که میدانید فعالیت سنتی مستلزم بهای زیادی از منابع مالی و انسانی و انرژی است که در تحلیل اقتصادی امروز توجیه کمتری در درفعالیت سنتی وجود دارد و بیشترین توجیه در حوزه ی استراتژی آنلاین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است که به اختصار بر مبنای ماشینی شدن حوزه ی کسب و کار میتوان نام برد.
اکوسیستم صنعت بیمه
اکوسیستم صنعت بیمه به سرعت در حال تکامل است و بیمهگران دیگر نمیتوانند به روشهای آشنای قدیمی تکیه کنند، در حالی که تکنولوژیکی و استراتژیک مبنی بر ماشینی شدن غالب در اطراف آنها در حال تغییر است. از آنجایی که اکنون اغلب ما به سوی آینده ای روشن تر فکر میکنیم، بیزینس من ها از جمله صنعت بیمه بایست به طراحی آینده ای کسب و کارشان فکر کنند که در طول سفر انسان بتوانند همراه او باشند.
بهتر از بدانیم، بسیاری از صنایعی که دیجیتالیسازی در آنها جا افتاده است، فناوری نباید به خاطر فناوری مورد استفاده قرار گیرد. صرفاً ارتقاء به آخرین روند فناوری برای حفظ مزیت رقابتی کافی نیست بلکه عوامل بسیاری در روند جذب مشتری و رشد بیزینس ملاک است.
عواملی مانند توزیع، عملیات، پیشنهاد، ریسک و سرمایه میتوانند پتانسیل بیمهگران را برای موفقیت در آینده با توجه به استراتژیهای دیجیتال خود هدایت کنند.
توزیع و کانال در آینده صنعت بیمه
بیمه گرانی که هدفشان رشد است باید فرصتهای مشارکت جدیدی را ایجاد کنند تا به آنها کمک کند تا پیشنهادات جدید را توسعه و در بازارهای جدید مانور دهند. بنابراین چگونه می توانند در قدرت این گونه مشارکت های استراتژیک سرمایه گذاری کنند؟ در نوشتن استراتژیک برمبنای رشد فرصت های مشارکت جدید در حوزه ی تکنولوژی استفاده از از یک مدیر توسعه و تحقیق الزامیست تا بر اساس تحلیل ها وآمار ها و توسعه مدیران بیمه بتوانند سهم بازار خود را افزایش دهند و در مسیر آینده ی صنعت بیمه قدم بردارند.
تحلیل ها و آمار ها در جهان مبنی بر این است که درصد فروش بیمه عمر در ایران بسیار پایینتر سایر کشورهاست و این مورد مبنی بر این نیست که مردم از بیمه سرباز میزنند بلکه انعطاف پذیری و راه حل های منتوعی در فروش بیمه ی عمر وجود ندارد و بسیار کم است که سهم فروش بیمه عمر پایین است و باید بدانیم که هیچ دو مشتری و یا شخصی نیاز یکسانی ندارند و استراتژی ایجاد شده در پلتفرم بیمه گذاران باید برمبنای نیاز مشتری ایجاد شده باشد و مهم تر از آن اینکه به یاد داشته باشید صرفاً اجرای فناوری هوشمند بدون استراتژیک می تواند به شرکت شما بیشتر از کمک آسیب برساند. فناوری های جدید همراه با استراتژیک های جدید باید در ارتباط با مدل کسب و کار مناسب و ارزش پیشنهادی انتخاب و به کار گرفته شوند.
——————————با علم و ثروت از رقبای خود جلوتر باشید——————————
چشم انداز ما طراحی آینده استراتژی بیزینس شما به صورت مدرن به همراه راه کارهای جدید است تا سهم بازار بیشتری نسبت به رقباتون دریافت کنید و برند بازار خود شوید.
افزایش درآمد شما ضمانت ماست
دکتر محمد قصابی جهرمی – مدیر عامل موسسه علم و ثروت دانایان
دکترای آینده نگاری استراتژی کسب و کار
جهت رزرو مشاوره 09334134009